PLIKI COOKIES Dowiedz się więcej

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki

Rozumiem, ukryj komunikat

Śladami MS Chrobrego - druga odsłona, czyli przygotowania do wyjazdu

10-09-2013 admin
4 435 wyświetleń
fb g+ twitter
  • Global rating average: 0.0 out of 5
  • 0.0

O ambitnych planach wyjazdowych Państwa Rudź pisaliśmy już na początku maja. Sprawdźmy jak przygotowują się do wyjazdu na 2 miesiące przed startem.

Mamo, tato - jedziemy do Ameryki Południowej!

Od narodzin pomysłu wyjazdu do Ameryki Południowej minęło już trochę czasu. Był to okres intensywnych przygotowań. Na początku musieliśmy poinformować o naszych planach rodzinę. Było z tym trochę stresu, bowiem martwili i nadal martwią się ogromnie. Jednak po pewnym czasie, widząc determinację w dążeniu do celu, przyzwyczaili się do naszych zamiarów. Właściwie sami musieliśmy się do nich przyzwyczaić i z nimi oswoić.

Kilkumiesięczny wyjazd jaki planujemy, wymaga kompletnego wyłączenia się z życia zawodowego. Musieliśmy sporo się nagłówkować, aby w ogóle móc myśleć o tak długiej podróży. Nie jesteśmy już studentami, ani też emerytami dysponującymi dużą ilością wolnego czasu. Większości z Was wydawać by się mogło, że wyjazd jaki planujemy jest właściwie poza waszym zasięgiem i możliwościami. Wszystko jest jednak kwestią ustawienia priorytetów na dany moment w życiu. Naszym w tej chwili jest właśnie wyjazd motocyklami do Ameryki Południowej. Nie jesteśmy krezusami, aby spełnić swoje marzenia - oboje ciężko  pracujemy. W dążeniu do zrealizowania założonego celu bardzo ważna jest konsekwencja i wytrwałość. Nam od wielu już miesięcy, towarzyszą oba te elementy. Realizujemy skrzętnie miesiąc po miesiącu, małymi kroczkami przyjęty wcześniej plan…

,,Podstawą sukcesu jest dostrzeżenie możliwości tam, gdzie inni widzą piętrzące się trudności." – Poissant

O większości spraw organizacyjnych związanych z samym sposobem dotarcia do Ameryki Południowej, pisaliśmy już wcześniej (szczegóły znajdziecie tutaj). W tej kwestii  nic się nie zmieniło, płyniemy statkiem z Hamburga do Montevideo. Start przewidziany jest na przełom listopada i grudnia 2013.

Motocykle poszukiwane…

Teraz kilka słów na temat samego sprzętu. Z uwagi na to, że nasz budżet jest ograniczony -  zastanawialiśmy się jakie motocykle będą najlepsze. Z pewnością każdy będzie miał subiektywne zdanie na ten temat, w szczególności co do marki NAJLEPSZEGO motocykla. Znamy relacje z wypraw, których uczestnicy jadą na nowiutkich maszynach renomowanych marek, ale też i takie, w których pasja jest ważniejsza niż wiek motocykli. W obu przypadkach istnieje niebezpieczeństwo, że coś się zepsuje. Ale jest też nadzieja, że cel zostanie osiągnięty z ominięciem takich przykrych niespodzianek… Po długim namyśle, zdecydowaliśmy się na nienajnowszy model BMW F650. Sporo czasu poświęciliśmy na wyszukanie w Internecie dobrze rokujących maszyn. A  jak wiadomo - nie jest to łatwa sprawa. W jeden z jesiennych weekendów zeszłego roku ruszyliśmy w Polskę i  ostatecznie kupiliśmy nasze czerwone „rumaki”. Długie zimowe wieczory poświęciliśmy na dokładny przegląd motocykli i zamówienie w serwisie wybranych części na wymianę.

Niektóre z prac związanych z przygotowaniem motocykli chciałem wykonać samodzielnie. Zawsze pociągały mnie kwestie związane z mechaniką, teraz wiedza ta okazała się bardzo przydatna.

Niestety, bardzo intensywna praca zawodowa, nie pozwala mi poświęcać na przygotowania maszyn tyle czasu ile bym chciał. Częściowo pozostawiliśmy zatem tę sferę specjalistycznemu warsztatowi mechanicznemu. Aktualnie jesteśmy na etapie odbioru motocykli po gruntownym przeglądzie i naprawach.

W co się zapakować?

Nadszedł czas na wybór i zakup sakw na wyprawę. Początkowo zastanawialiśmy się czy nie lepiej zdecydować się na kufry. Jednak ostatecznie mniejsza waga tych pierwszych przesądziła o wyborze. Postawiliśmy na model Oxford RT30. Resztę wyposażenia zapakujemy w worki podróżne o pojemności około 60L. Każdy z nas będzie miał zatem do dyspozycji ok 120L przestrzeni ładunkowej z możliwością kompresji bagażu.

Dla podniesienia komfortu jazdy zamontowałem większą od fabrycznej - szybę turystyczną. Oba motocykle dostały też gniazda ładowania. Zabieramy ze sobą trochę sprzętu. Będzie to zestaw komunikacyjny Interphone F5XT, który zamontowaliśmy na kaskach HJC SY Max III. To wszystko dzięki wsparciu Motorismo.

Gdzie spać?

Zupełnie osobnym tematem, ale nie mniej istotnym jest nocleg. Nie wykluczamy korzystania z hosteli i coachsurfingu podczas podróży. Na ten ostatni nawet głównie liczymy. To dla nas niezastąpione źródło informacji o miejscu, ludziach i jednocześnie nieoceniona możliwość  bliższego ich poznania. Ale, aby być zupełnie niezależnymi i zapewnić sobie swobodę w drodze zabieramy ze sobą kompletny sprzęt biwakowy. Tak więc namiot, śpiwory, materace, kuchenka, garnki, itp. już czekają w sakwach gotowe na wyjazd…

Patronatu nadszedł czas…

Projektem  MS Chrobry – Ostatni Transatlantyk Międzywojennej Polski udało nam się zainteresować Prezydenta Miasta Gdyni. Pan Wojciech Szczurek objął patronat honorowy nad naszym wyjazdem.

Patronami medialnymi zostały też pismo Dziennik Bałtycki i Motocykl.

Portale internetowe: scigacz.pl, trójmiasto.pl, portalmorski.pl, etraveler.pl, srodziemie.pl, bezdroża.pl, globtroter.pl

Termin wyjazdu zbliża się wielkimi krokami. Wypatrujcie kolejnych aktualności z wyprawy „Śladami MS Chrobrego” na www.motorismo.pl

Tekst: Krzysztof Rudź

www.ludziepodrozuja.pl

Powiązane

Wielki projekt „Śladami MS Chrobrego” w końcu ruszył! Bohaterowie wyprawy są już poza granicami kraju. Opowiadają o pierwszych dniach podróży i przeprawie statkiem. Zdążyli się już przekonać że harmonogram podróży nie do końca zależy od nich samych, a życie często zmienia plany, czasami nawet na lepsze…

Artykuły promowane

Zdjęcie newsa
Salony Motorismo zapraszają na jesienną wyprzedaż odzieży i akcesoriów ...
Zdjęcie newsa
Motorismo Assistance to zupełnie darmowy, innowacyjny program wsparcia i...
Zdjęcie newsa
Zapraszamy do Salonów Motorismo, gdzie już dostępna jest nowa, jesienna ...
Zdjęcie newsa
Wybierając się w motocyklową podróż, musisz zabrać ze sobą dużo więcej r...
Zdjęcie newsa
Lato to czas wyjazdów. Przeważnie większość motocyklistów woli jeździć s...
Zdjęcie newsa
Marka HJC przygotowała dla motocyklistów nowy model kasku szczękowego na...
Zdjęcie newsa
SW MOTECH to jeden z czołowych dostawców akcesoriów motocyklowych. Ma w ...
Zdjęcie newsa
Ostatnia, czwarta część video-poradnika, tym razem na temat tego dlaczeg...
Zdjęcie newsa
Held świetnie leży, dobrze skrojone i dopasowane ciuchy to znak szczegól...
Zdjęcie newsa
Dla wszystkich fanów nowinek salony Motorismo przygotowały nie lada grat...